۷ دلیل درباره شکست اسرائیل در جنگ غزه | زور آمریکا هم به مقاومت نرسید

جنگ‌غزه به‌گونه‌ای مشهود ناتوانی آمریکا و اسرائیل در مدیریت تحولات منطقه را آشکار کرد. چنین امری چنان مشهود بود که تل‌آویو هنوز برای جبران کاستی‌های خود تلاش می‌کند جنگ را ادامه دهد.
کد خبر: ۱۴۳۱۸۴۷
نویسنده سیدمجتبی جلال‌زاده

۷ دلیل درباره شکست اسرائیل در جنگ غزه | زور آمریکا هم به مقاومت نرسید

به گزارش جام جم آنلاین،‌ اسرائیل هرچند با قتل عام و نسل کشی در غزه می‌کوشد خود را بدنده این جنگ معرفی کند، اما خود و حامیانش به‌خوبی می‌دانند که این رژیم شکستی مفتضحانه از مقاومت فلسطین خورده و به هیچ‌یک از اهداف خود در این نبرد نرسیده است.

اول: اسراییل در برابر طوفان مقاومت فلسطین در هفتم‌اکتبر ناتوانی خود را به نمایش گذاشت و از نظر اطلاعاتی بی‌حیثیت شد.

دوم: اسرائیل نتوانست گروگان‌های خود را آزاد کند و از این بابت به شدت متحمل شکست شد. ناتوانی در رسیدن به مهمترین هدف این جنایتها، اسراییل را کاملا مغلوب کرد.

سوم: جنگ غزه نتوانست نیاز اسرائیل به کشایش جبهه‌های جدید و دخالت تمام عیار حامیان و تکرار تجربه اشغال را برآورده کند. افراطیون صهیونیست می‌خواستند به بهانه این جنگ، اغال جنوب لبنان و تجاوز به سوریه را از سر بگیرند که با هوشمندی گروه‌های مقاومت ناکام ماندند.

چهارم: اسرائیل از حیث اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای بازنده این جنگ بود. این رژیم در طول جنگ متحمل خسارتهایی شد که وابستگی‌اش به دولتهای غربی را بیشتر کرد.

پنجم: از حیث حقوق بشری اسرائیل در بین افکارعمومی جهان بی‌آبرو شد. این رژیم که پس از جنگ جهانی دوم کوشیده بود چهره‌ای مظلوم از خود به نمایش بگذارد، حالا چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته است.

ششم: اسرائیل موفق به نابودی حماس نشده است. مقاومت فلسطینی انگیزه بیشتری برای مبارزه گرفته و با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری در آینده رودرروی تل‌آویو خواهد ایستاد.

هفتم: و در نهایت، نتانیاهو نتوانسته است به واسطه جنگ برای خود مشروعیت داخلی بسازد. او با اعتراضات عریان داخلی در اراضی اشغالی روبروست و منتقدانش هیچ بیمی از تکرار خواسته حذف وی ندارند.

با درنظر گرفتن همه این شرایط، روشن است که اسرائیل ناتوان از پیشبرد اهداف خود در جنگ بوده و با همه جنایتهایی که کرده، در برابر مقاومت فلسطینی شکست کامل خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها